Hoe win je de strijd om de kijktijd van de zwevende bezoeker op internet? Je doet er alles aan om je website, Facebook, LinkedIn profiel en dergelijke interessant en up-to-date te houden. Maar dat is niet altijd genoeg!
Interessant beeldmateriaal
Beelden blijven langer hangen dan tekst. Dat is één ding wat zeker is. De mens is namelijk uitgerust met een uitstekend visueel systeem. In tweede instantie is een korte relevante tekst belangrijk om van een bezoeker een klant te maken.
Hoogtefotografie
Een ander perspectief trekt aandacht. Ik gebruik steeds vaker de fotomast om vanuit de hoogte een beeld te maken dat verrast. Vanuit een hoog standpunt zie je meer! Denk aan de tuin, een bedrijfsterrein of de massa mensen op een evenement!
Een hoogtemast is relatief eenvoudig in te zetten, omdat er geen vergunningen en licenties nodig zijn voor bedrijfsmatig gebruik, zoals bij drones.
360 graden fotografie
Je kent ze wel, de foto’s waarin je met je vingers door de ruimte kunt scrollen en zoomen. De betrokkenheid van de kijker groeit daardoor. De foto geheel boven aan de pagina is zelfs een hele set van 360 graden foto’s. Terwijl je door een foto scrolt kun je kiezen om door de klikken naar de volgende locatie. Dat wordt ook wel een virtual tour genoemd.
Volgens Google is de kans dat een bezoeker van jouw website bij je blijft dik twee keer zo groot als bij een normale foto.
Het maken van een perfecte 360×180 graden panorama vraagt tijd. Ik houd niet van rommelige panorama’s waarvan de lijnen van de foto’s waaruit hij is opgebouwd niet netjes op elkaar aansluiten.