Bedrijfsfotografie

Zakelijke opdrachtgevers

Bedrijfsfotografie

Het grootste deel van mijn tijd fotografeer ik voor bedrijven. De opdrachten zijn afwisselend: het ene moment sta ik met de drone in een weiland een reportage te maken van het plaatsen van een bijenkast. Het andere moment zet ik een studio op om de medewerkers van Muller Licht te fotograferen. Twee voorbeelden van bedrijfsfotografie die op een dag langs kunnen komen. Ik houd van die afwisseling.

Bedrijfsfotografie vraagt om scherp te zijn en om mee te denken. Mijn klanten willen mooi werk, binnen redelijke tijd geleverd. Ik adviseer mijn klanten over de aanpak, de vormgeving, de sfeer en de kleuren. Wat ook steeds meer ter sprake komt is de keuze van de soort fotografie.
Het is namelijk goed om na te denken of de keuze moet vallen op fotografie, een serie foto’s, 360 graden fotografie of video. Met met name in de video’s zie ik veel meer vraag.

Video

Met video kan je gemakkelijker een verhaal vertellen dan met foto’s. Het toevoegen van teksten, logo’s en een voice-over zorgen ervoor dat een boodschap beter overkomt. Het kost wel iets meer tijd en geld om een video te produceren, maar je krijgt er wel dergelijk iets voor terug.
Ga voor een uitgebreide analyse van de verschillende soorten bedrijfsfotografie naar dit nieuwsbericht.

Kenmerken voor mijn manier van werken zijn tijd en aandacht.