Bedrijfsfotografie

Bedrijfsfotografie

Het grootste deel van mijn tijd fotografeer ik voor bedrijven. De opdrachten zijn afwisselend: het ene moment sta ik met de drone in een weiland een reportage te maken van het plaatsen van een bijenkast. Het andere moment zet ik een studio op om de medewerkers van Muller Licht te fotograferen. Twee voorbeelden van bedrijfsfotografie die op een dag langs kunnen komen. Ik houd van die afwisseling.

Bedrijfsfotografie vraagt om scherp te zijn en om mee te denken. Mijn klanten willen mooi werk, binnen redelijke tijd geleverd. Ik adviseer mijn klanten over de aanpak, de vormgeving, de sfeer en de kleuren. Wat ook steeds meer ter sprake komt is de keuze van de soort fotografie.
Het is namelijk goed om na te denken of de keuze moet vallen op fotografie, een serie foto’s, 360 graden fotografie of video. Met met name in de video’s zie ik veel meer vraag.

Video

Met video kan je gemakkelijker een verhaal vertellen dan met foto’s. Het toevoegen van teksten, logo’s en een voice-over zorgen ervoor dat een boodschap beter overkomt. Het kost wel iets meer tijd en geld om een video te produceren, maar je krijgt er wel dergelijk iets voor terug.
Ga voor een uitgebreide analyse van de verschillende soorten bedrijfsfotografie naar dit nieuwsbericht.

Kenmerken voor mijn manier van werken zijn tijd en aandacht.

De waarde van bedrijfsfoto’s

Voor ondernemers is het vaak aantrekkelijk om op zoek te gaan naar een goedkoper alternatief dan het inhuren van een professionele fotograaf. Als deze gedachte bij je opkomt, onthoud dan dat foto’s je merk vertegenwoordigen. De kwaliteit van je foto’s, je website en je video’s bepalen de verwachtingen van je klanten. Een mooie website met professionele foto’s stralen kwaliteit en professionalisme uit. Je foto’s en website zijn enorm belangrijk als het gaat om een goede eerste indruk te maken bij je klanten.

Goedkoop is duurkoop

Als ondernemers kijken naar een goedkoper alternatief komen ze al snel uit bij stockfoto’s. Stockfoto’s zijn voor sommige doeleinden zeker nuttig maar dat is niet de beste manier om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Dit komt omdat het niet jouw foto’s zijn en je jezelf er niet op laat zien. Klanten willen de mensen leren kennen waar ze mee werken. Stockfoto’s kunnen daarom een verkeerde indruk geven.

Professionele foto’s kun je overal voor gebruiken

Als je wilt gaan beginnen met het online promoten van je bedrijf heb je vast de uitdrukking “content is king” gehoord. Dat is nu al een tijdje het geval en geldt zeker nog steeds. Wat veel mensen niet weten is dat foto’s het belangrijkste zijn van je social media post. Foto’s zullen ervoor zorgen dat mensen blijven hangen bij je posts en dat ze op onderzoek gaan op je website. Professionele bedrijfsfoto’s zijn daarom een echte must have voor elke onderneming.

Zakelijke opdrachtgevers